Translate

piątek, 10 lutego 2017

Pozycjonowanie stron internetowych w GOOGLE


Wg źródeł historycznych z 1364 roku wieś Orłowiec należała do Rafała z Tarnowa herbu Leliwa. Następnie przeszła w ręce Amora Tarnowskiego. W 1489 roku król Kazimierz Jagiellończyk odkupił wieś i włączył ją wraz z kilkunastoma innymi osadami do swoich dóbr starostwa niepołomickiego, które stanowiło wtedy bardzo znaczny kompleks gospodarczy. W Stanisławicach mieścił się jeden z siedmiu  w tym starostwie folwarków. Lustracja starostwa niepołomickiego z 1564 roku, do którego należało 15 wsi i 6 folwarków, potwierdza przynależność Stanisławic do Niepołomic.Wg tego spisu  wieś Stanisławice posiadała  5 kmieci, podczas gdy sąsiadujący z nimi Kłaj miał w tym czasie 25 kmieci. Królewszczyzną Stanisławice pozostały do pierwszego rozbioru Polski.
Jak pisze Jan Długosz w Liber Beneficiorum w latach 1470-80  z całej wsi Stanisławice oraz z części ról w Damienicach i Cikowicach pleban zbierał dziesięcinę wartości 10 grzywien.  Pleban zbierał dodatkowo z tych wsi, które należały do prebendarza po 1 grzywnie i 29 groszy oraz po 24 grosze za kolędę i 2 ½ grzywny z całej parafii za tzw. klerykaturę. Widać z tego że dochody plebana i prebendarza były znaczne i zapewniały dostatnie życie kolejnym profesorom Akademii Krakowskiej (pleban ok. 100 grzywien z dziesięcin i innych powinności oraz ok. 150-200 dochodu z samej wsi i folwarku, razem ok. 250 — 300 grzywien; prebendarz odpowiednio ok. 75 i 100 grzywien, razem ok. 175 grzywien). Np. 35 przeciętna wieś w tym czasie kosztowała od 500 do 800 grzywien. Należy przypomnieć, że grzywna to od 196 do 234 gramów srebra.
Rozpoczęcie działalności: lipiec 1997 r.
Realizujemy zadania (konsultacje technologiczne, opinie, ekspertyzy drogowe, ocena stanu technicznego nawierzchni, badanie nośności nawierzchni, projektowanie remontu nawierzchni) dla:
– administracji drogowych i administracji gmin
– biur projektowych
– firm wykonawczych
– producentów materiałów drogowych z recyklingu i ubocznych produktów przemysłu
– wspomagamy wiedzą i doświadczeniem naukowo-badawczym firmy nadzorujące i laboratoria
Współpracujemy z ekspertami Politechniki śląskiej i Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach


usługi

– ocena stanu technicznego nawierzchni z analizą przyczyn jej destrukcji
– projektowanie remontu
– projektowanie wzmocnienia nawierzchni z badaniami
– inwentaryzacja konstrukcji, badanie nośności – mechanistyczne wymiarowanie
– badania zagęszczenia i nośności podłoża i w-w konstrukcji nawierzchni
– rozwiązywanie problemów technologiczno-materiałowych
– recykling, grunty antropogeniczne
– konsultacje technologiczne, opinie, ekspertyzy drogowe

mam kontakt z ekspertyzy nawierzchni drogowych

Sąsiad: naprawa pomp

pozycjonowanie stron internetowych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz